Avis sur Asurion | Glassdoor.fr

Avis sur Asurion

Mis à jour le 11 nov. 2019

Pour filtrer les avis, ou .

3.7
68%
Recommandent à un ami
81%
Approuvent le PDG
Asurion CEO Tony Detter
Tony Detter
260 évaluations
  1. « Great place to work »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Director of Engineering à San Mateo, CA
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Asurion à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    Caring, empathetic management Focus on the positive, from top mgmt to individual contributors Exciting tech opportunities Very fast paced agile development environment Great culture, smart people

    Inconvénients

    For some the pace will be too fast.

    Conseils à la direction

    Keep up the good work!

    Asurion2019-11-04
  2. « Transition into Sales »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - PSS Technician à Houston, TX
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Asurion à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    With sales comes a ton of extra incentives. 50 dollars here, 100 there. Most agents between commission and bonus make an extra 300-400 a month. Permanent work at home. Not incredibly demanding. Company is still growing and is pretty innovative in their approach and ability to pivot. Very metric/performance driven. Very detailed reports of your performance always at your fingertips.

    Inconvénients

    Most managers are wonderful but in a job that requires constant fine-tuning a less motivated manager can really hinder your earning and advancement potential. Takes a year to be vested for 401k match.

    Asurion2019-11-01
  3. « Tech Support is second fiddle in this "tech support" job »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme à Phoenix, AZ

    Je travaille chez Asurion à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    Engaging and interactive use of tools and the knowledge involved in the work is interesting.

    Inconvénients

    "Beware the Sales cheer leaders"

    Conseils à la direction

    Understand the difference between Technical Support agents and sale people.

    Asurion2019-10-27
  4. « work conditions »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Frontline Sales Representative 
    Recommande

    Je travaille chez Asurion à temps plein

    Avantages

    good job, nice people , they feed you

    Inconvénients

    no help when a have a difficult situation

    Asurion2019-11-10
  5. « Call Center »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Nashville, TN
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Asurion à temps plein plus de 5 ans

    Avantages

    The people I worked with were great. Everyone looks out for each other and helps you be the best you can be.

    Inconvénients

    company wants everyone cross trained on different LOB. Can get difficult doing this as schedules vary.

    Conseils à la direction

    If someone is happy and doing well and doesn't want to advance, dont force them to by transferring to another line of business

    Asurion2019-10-24
  6. « Great Place »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    Employé actuel - Senior Business Analyst 
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Asurion à temps plein

    Avantages

    Asurion is a very innovative company with a great company culture.

    Inconvénients

    It's difficult to move up within the company.

    Asurion2019-10-24
  7. « Low salary »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Technical Support 
    Ne recommande pas

    J'ai travaillé chez Asurion à temps plein

    Avantages

    Polite supervisor ,nice office ,free coffee

    Inconvénients

    Low salary ,crappy schedule

    Asurion2019-11-08
  8. « "Sprint Saves" Department (WAH) Review »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative à Nashville, TN
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Asurion à temps plein plus d'un an

    Avantages

    The only positives are that: you get commission for each insurance line you "save", call volume isn't super high, and the benefits are quite good.

    Inconvénients

    Imagine 30-50% of callers complaining about our insurance being added without their consent by the store/phone sales rep and THEN having to ignore their frustrations and build a relationship to only PUSH insurance that has more holes than swiss cheese! That's your daily routine within the Sprint Saves (retention) department. The unauthorized addition of insurance is SO rampant and well-known that even Sprint reps... sigh and joke about how often people call about the SAME thing! After being on the phone for 20-60+ minutes arguing with Sprint over a high bill, here we come in to make a final attempt to convince them to keep an insurance that only keeps going UP in price (with limited notice), while at the same time INCREASING already-high deductibles (imagine paying $225 to replace an iPhone 6). In the end, I worked in this department for over a year and finally had ENOUGH of feeling morally reprehensible and - as a result - stressed on a daily basis. But if you value your mental health and career growth, take my advice and SKIP this Sprint Saves - in fact, skip Asurion! Unless you enjoy selling worthless insurance, while making them tons of $$$.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    - Provide more frequent and sizeable pay increases, as a ~$0.50/hr "raise" does NOT keep up with rising costs of living. - Do not try to quietly CUT our hard-earned commission pay by HALF again only to be met with fierce opposition and then have to backpedal. - Bring back SUTO and introduce wellness time off, since sickness - or any reason you call off - automatically gets DEDUCTED from your hard-earned PTO, which... is completely unfair! - Communicate and encourage growth and advancement more actively vs. passively.

    Dérouler
    Asurion2019-11-07
  9. « Hood »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Technician 

    Je travaille chez Asurion à temps plein

    Avantages

    Good work environment with coworkers

    Inconvénients

    Bad place to be employed

    Asurion2019-11-07
  10. « Terrible »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Technical Support à Antioch, TN

    J'ai travaillé chez Asurion à temps plein moins d'un an

    Avantages

    None at all. Don’t go it

    Inconvénients

    Supervisors are really useless. You’ve been warned

    Asurion2019-11-02
1962 avis trouvés
</>Intégrer