Avis sur HubSpot | Glassdoor.fr

Avis sur HubSpot

Dernière mise à jour : 13 janvier 2019
754 avis

Filtrer

Filtrer


4,7
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
HubSpot CEO & Founder Brian Halligan
Brian Halligan
649 Évaluations

Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. Utile (1)

    « Une super boite et une culture à part »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Channel Account Manager - Dublin, Dublin (Irlande)
    Employé actuel - Channel Account Manager - Dublin, Dublin (Irlande)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    La culture de Hubspot permet énormément de flexibilité. Tant que les résultats sont au rdv vous pouvez gérer votre temps comme vous le souhaitez. C’est une boite américaine et il n’y a pas de culture de la “presence”.

    On apprend également beaucoup de choses (account management/ mentoring/ négociation...)

    L’ambiance est par ailleurs vraiment tres bonne. Ca bosse dur mais il y a beaucoup de récompenses à la clè

    La boite est en pleine croissance

    Inconvénients

    Il faut être capable d apprendre tres vite car il y a beaucoup de choses à connaitre sur le produit / les process/ les soft skills.
    Il y a néanmoins un super accompagnement pour vous aider

    Conseils à la direction

    Gardez cette culture !


  2. « Très bonne entreprise et super environnement de travail »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Sales Engineer - Dublin, Dublin (Irlande)
    Employé actuel - Sales Engineer - Dublin, Dublin (Irlande)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Je travaille chez HubSpot depuis 1 ans, directement en contact avec les équipes commerciales. HubSpot me donne la possibilité de travailler à distance quand je le souhaite, nous avons beaucoup de flexibilité. Chez HubSpot nous sommes tous très indépendants et j'aime le fait qu'il n'y ai pas de micro-management. L'ambiance de travail est également un point positif, de nombreux évènements sont organisés pour souder l'équipe et créer une vraie communauté française :)

    Inconvénients

    Je n'ai pour le moment pas de points négatifs à mettre en avant concernant HubSpot

  3. « Environnement incroyable »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Technical Customer Support Engineer - Dublin, Dublin (Irlande)
    Employé actuel - Technical Customer Support Engineer - Dublin, Dublin (Irlande)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    Hubspot est une structure remarquable dont la culture et les collaborateurs font la force, et qui a su garder ses valeurs intactes malgré son rythme de croissance. Les managers sont très ouverts et à l'écoute des employés, prompts à donner des feedbacks constructifs. Chacun dispose d'une grande autonomie (très bon horaires pour jongler entre vie pro/vie perso, une heure aménagée par jour pour travailler sur des projets annexes, se former sur différents outils ou simplement aller observer et discuter avec d'autres services). Il y a une véritable valorisation des compétences, les opportunités de carrière en interne sont très bonnes des lors que l'on fait ses preuves. L'environnement multiculturel est très enrichissant, ce qui, en y ajoutant les locaux et perks, contribue à créer un environnement de travail incroyable.

    Inconvénients

    Une croissance très rapide qui demande de rester perpétuellement à l'écoute des évolutions des produits et process.

    Réponse de HubSpot

    7 déc. 2017 – Chief People Officer

    Voyons si je me souviens bien de mon français appris à l'université (avec également l’aide de Google traduction et de ma super collègue). Merci d’avoir rédigé un commentaire et d’aider HubSpot durant... Voir plus


  4. Utile (1)

    « Lively and earnest »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Operations Analyst - Cambridge, MA (États-Unis)
    Employé actuel - Operations Analyst - Cambridge, MA (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    - smart and friendly people
    - interesting work
    - ample opportunity to grow
    - autonomous teams are agile and fight bloat
    - personal boundaries for work-life harmony are respected
    - leadership is genuine when encouraging employees to take time off and recharge
    - unlimited vacation/PTO - use good judgement
    - flexibility to work remote is awesome
    - key job-critical tools are all in the cloud, meaning I can work from different computers if necessary, which makes the work-remote perk even more reliable
    - conference rooms with Zoom are PURE MAGIC and really make it easier to connect with colleages in different offices globally
    - really excellent healthcare plan
    - Cambridge office is gorgeous

    Inconvénients

    - work-life harmony doesn't just happen, HubSpot is full of go-getters so of course the momentum is to get stuff done; that being said, when you make a clear boundary, people warmly respect it!
    - pro tip, unlimited vacation means that you can't get paid for unused days if you were to transition to another company, so, better make good use of them! :)

    Conseils à la direction

    Keep up the good fight in terms of keeping HubSpot teams autonomous and agile. Every approach has pros and cons, and in this case the cons are totally worth it for the pros. Things can get messy, communication can be hard, stuff moves so fast it's hard to keep track -- but that keeps life exciting, keeps us humble, and is so much better than being stagnant.


  5. « Great Work Environment »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Project Manager - Cambridge, MA (États-Unis)
    Ancien employé - Project Manager - Cambridge, MA (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez HubSpot (Moins d'un an)

    Avantages

    Young, friendly, hard working peers!

    Inconvénients

    Nothing - great experience! Would recommend to a friend!

    Conseils à la direction

    Better transition for interns to become full time!


  6. « Easy going and work well with others great leadership »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Sales Operations Manager - Feasterville Trevose, PA (États-Unis)
    Employé actuel - Sales Operations Manager - Feasterville Trevose, PA (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    Advancement reread into get up improve company and workplace

    Inconvénients

    Finding the right team or employees, dealing with rejection

    Conseils à la direction

    Give time for employees to grow with experience


  7. « IS »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps

    Avantages

    Cultural code is very important there

    Inconvénients

    I dont find any cons of working there

  8. Utile (5)

    « Lots of smart people, but they know they're smart. »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme - Boston, MA (États-Unis)
    Ancien employé - Employé anonyme - Boston, MA (États-Unis)
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Désapprouve le PDG

    J'ai travaillé chez HubSpot en contrat permanent (Plus de 3 ans)

    Avantages

    Pay is industry standard for most roles- no better, no worse.

    In-office benefits like stocked kitchen, gym, beer, and coffee are nice.

    You learn a lot, and having HubSpot in your resume is always good.

    Fun place to work if you're new to Boston, or just out of college and looking to network with other young people.

    Inconvénients

    There are many problematic elements about working at HubSpot. Many of them are well-documented in prior reviews so I won’t waste space on them here. But here are a few themes that haven’t been delved into too much here.

    Work/Life balance
    Many teams at HubSpot work harder, not smarter. Employees who work long hours are seen as more committed, and more productive. Employees who utilize the “unlimited vacation policy” are often seen as frivolous and lazy. I was encouraged to take fewer days off after my wedding, and even when my spouse was in the hospital. The expectation was you’d always have your laptop “in case anything came up.” If someone left their desk before 6pm, you’d often hear them say something like “I have to go to an appointment but I’ll be back online by 8.” Oftentimes managers would communicate this as well- reinforcing the idea that you needed to be “online” 24/7.

    Age
    Much has been said about HubSpot’s lack of diversity. I do believe there’s a good-faith effort to improve this, and I respect the standards they’re trying to set in the industry in this matter. But what they seem unwilling to address is the lack of age diversity. Among all the people I collaborated with at HubSpot, I’m struggling to think of even one person who was over the age of 35. There are a lot of problems with this, obviously, but one thing that stuck with me was the “inmates running the asylum” vibe. Over and over again, major problems were left to a bunch of 25 years old employees to solve. While we (I was one of those 25 year olds) struggled to find solutions, these “crises” could have been solved easily through the lens of experience. Reflecting back, I often think about how every day felt like a fire drill at HubSpot, and I think much of that is because we all had no frame of reference. It was nearly everyone’s first or second job, and we all could have really benefited from someone working with us that had longevity in the industry, or longevity even in an office setting.

    Ego
    Now here’s something with a harder solve. HubSpot has an ego problem. Employees are told over and over that they’re the best, the most intelligent, etc etc. and that ethos is internalized by many. There’s a “win at all costs” mentality that causes high tension between employees, and fosters and extremely competitive environment internally. There’s a “watch your back” culture- your teammates WILL undercut you to get ahead. Leaders who’ve had complaints leveled against them time and time again continue to get promoted or shuffled around departments. If you provide results (hit your goals, etc) you’ll be held up as a “golden boy” and protected.

    Conseils à la direction

    Hire more grown ups.

    Réponse de HubSpot

    7 janv. 2019 – Chief People Officer

    I'm really saddened to read this, and sorry to hear your experience at HubSpot fell short of your expectations. I can't tell when you worked at HubSpot, but my hope is that the experience has... Voir plus


  9. « inturn at Hubspot »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Inbound Sales - Cambridge, MA (États-Unis)
    Employé actuel - Inbound Sales - Cambridge, MA (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot (Moins d'un an)

    Avantages

    friendly, helpful people everyone is willing to help you and friendly.

    Inconvénients

    There's no big downside to working at HubSpot

    Conseils à la direction

    Starting in small biz and working your way up to in a sales track is the way to do it.

    Réponse de HubSpot

    7 janv. 2019 – Chief People Officer

    Thank so much for the feedback and for helping our sales team grow, we are so glad to have you on our team, and I'm delighted to hear you have friendly, helpful folks pitching in to assist you as you... Voir plus


  10. « Great place to work/but not perfect »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Business Development Representative - Boston, MA (États-Unis)
    Employé actuel - Business Development Representative - Boston, MA (États-Unis)
    Recommande
    Approuve le PDG

    Je travaille chez HubSpot à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Great culture, benefits, allows an easy work/life balance. They generally try to make it a fun place to work and I can't tell you the number of restaurants I wouldn't have spent the money to try if it wasn't for HubSpot the amount they spend on their employees.

    Inconvénients

    Below average market salary, only outbound position in an increasingly inbound organization, success can be a product of territory and management and doesn't necessarily translate to skill and effort.

    Réponse de HubSpot

    7 janv. 2019 – Chief People Officer

    Thanks for the feedback-I would agree that we are not perfect, but hopefully we are always growing and improving as we evolve as an organization globally. I'll ensure that the BDR team sees this... Voir plus