Avis sur International Chamber of Commerce | Glassdoor.fr

Avis sur International Chamber of Commerce

Mis à jour le août 22, 2019

3.5
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
International Chamber of Commerce CEO Harold (Terry) McGraw III
Harold (Terry) McGraw III
  1. « Stage dans le département WCF »

Employé actuel - Stage à Paris

Je travaille chez International Chamber of Commerce à temps plein depuis moins d'un an

Avantages

Beaucoup de responsabilités, les stagiaires sont considérés comme des employés et s’occupent du travail quotidien d’un travailleur ICC. On parle anglais la plupart du temps et on utilise aussi d’autres compétences linguistiques.

Inconvénients

Aucune rémunération pour les stagiaires, l’essentiel du travail se fait sur ordinateur et téléphone. Beaucoup de stagiaires.

International Chamber of Commerce2012-07-18
  2. « Un environnement international »

J'ai travaillé chez International Chamber of Commerce à temps partiel

Avantages

International, multiculturel, développement du commerce, multi-projets.

Inconvénients

Recrutement pas évident. Parfois on est noyé dans la masse.

International Chamber of Commerce2019-02-28

« Avant tout un lieu pour travailler dans un environnement international. »

J'ai travaillé chez International Chamber of Commerce à

Avantages

- Environnement de travail international ; - Collègues intéressants ; - Des opportunités de réseautage incroyables.

Inconvénients

- Les stagiaires travaillent beaucoup pour la rémunération minimale ; - Pas beaucoup de place pour l'avancement ; - Les salaires ont tendance à être plus bas que la moyenne du marché ; - Les meilleurs employés ne sont pas valorisés (pas reconnus et sous-rémunérés) et vous pouvez deviner que beaucoup d'entre eux partent ; - Difficile de réaliser des progrès ; - Les femmes ont tendance à trop passer devant pour... les postes importants et les promotions ; - La plupart des assistants sont beaucoup trop qualifiés pour leur poste - leur véritable potentiel est gaspillé.

Dérouler

Les employés pourraient être traités avec plus de respect.

International Chamber of Commerce2014-05-29
  4. « International »

Je travaille chez International Chamber of Commerce à temps plein

Avantages

Interesting international colleagues and work.

Inconvénients

Antiquated processes, infrastructure, gender balance.

International Chamber of Commerce2019-08-22
  5. « Great place to start your legal career »

Ancien employé - Senior Administrative Assistant à Paris

J'ai travaillé chez International Chamber of Commerce à temps plein plus de 3 ans

Avantages

-Multicultural, international environment -Gain valuable professional experience -Great for those thinking of a legal career to establish long-lasting contacts

Inconvénients

-Little room for career progression within the organization -Wage increases are rare

Don't be afraid to invest in young talent enthusiastic about launching a legal career.

International Chamber of Commerce2019-08-14

« Dynamic and international workplace, good for getting professional experience »

Ancien employé - Bilingual Assistant à Paris

J'ai travaillé chez International Chamber of Commerce à temps plein plus d'un an

Avantages

- International workforce, friendly atmosphere, active social life - Interesting subject matter (although the tasks themselves can get quite repetitive) and you can attempt to take on more complicated work if you wish to - Opportunities for professional training (e.g. language lessons) if you work there long enough

Inconvénients

- Not many opportunities for professional development within the organization (especially if you don't have a law degree) - The quality of your experience really depends on the team you end up working in - some of them have a great atmosphere and work-life balance, others don't - Not always easy to leave work on time. Not great, especially if you have a family - No overtime pay

- From what I remember, the top management is very male-dominated. It would be nice to see more gender equality here, especially since over half of the workforce (including a lot of the middle management) are women. - Think about paying overtime.

International Chamber of Commerce2019-07-15

« This organization is led completely by men. »

Employé actuel - Employé anonyme à Paris

Je travaille chez International Chamber of Commerce à temps plein depuis plus de 5 ans

Avantages

International staff. Located in Paris.

Inconvénients

Chairmanship and senior leadership positions at ICC are filled by men, with rare exception. In it’s 100 year history, ICC has never had a female Chairman and has had only one female Secretary General. A couple token females are on the executive board. The Steering Committee is all male with one exception. The staff is 90% female, all in support roles and middle management or deputy roles. A real glass ceiling. Very... patriarchal culture. High turnover. The ICC’s Court of Arbitration is making some efforts to promote gender diversification in leadership but this is unfortunately not the case in other parts of ICC (Policy department, WCF, Global Development, Finance).

Dérouler

Put a gender diversity program in place for senior management. Change the corporate culture to allow women to be included in senior management meetings. Accept different management and leadership styles.

International Chamber of Commerce2018-05-05
  8. « Assistant »

Ancien employé - Employé anonyme à Paris

Avantages

There is a friendly working culture between colleagues and it is a great multicultural place to work. The work can be very interesting.

Inconvénients

Potential isn't encouraged or rewarded, training is insufficient, certain bureaucratic interal systems and slow and cumbersome. Pay could be better.

International Chamber of Commerce2017-02-01

« International work environment with limited opportunities for growth »

Ancien employé - Assistant à Paris

Avantages

Nice people, international work environment, great roof terrace incl. amazing view of Eiffel Tower, relatively good opportunities for networking

Inconvénients

Limited opportunities for growth, very political, salaries could be better

International Chamber of Commerce2016-06-11
  10. « Secretariat team assistant »

J'ai travaillé chez International Chamber of Commerce à temps plein

Avantages

Good atmosphere Cultivated environment you will learn good administrative skills

Inconvénients

If you have no Law related degree the possibilities of evolution are rather inexistent.

International Chamber of Commerce2016-06-08