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Avis sur Protiviti

Dernière mise à jour : 19 septembre 2018
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Approuvent du PDG
Protiviti President and CEO Joseph A. Tarantino
Joseph A. Tarantino
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1 184 Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. Utile (1)

    « Protiviti- Bureau de Paris »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Consultant - Paris
    Employé actuel - Consultant - Paris
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Protiviti à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    - Ambiance de travail
    - Dimension internationale
    - Proximité des dirigeants
    - Perspectives d'évolutions
    - Diversité des missions

    Inconvénients

    - Horaires de travail
    - Cadre de travail stressant et concurentiel
    - Turnover important


  2. Utile (1)

    « Avis sur la société Protiviti »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Protiviti en Contrat Permanent

    Avantages

    Des missions chez des clients importants.

    Inconvénients

    Ambiance de travail pas bonne. Management détestable.

  3. « Ils sont incapables de gérer la croissance »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Directeur - Paris
    Ancien employé - Directeur - Paris
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur PDG

    J'ai travaillé chez Protiviti en Contrat Permanent (Pendant plus de 5 ans)

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Des consultants de terrain, une bonne ambiance à ses débuts, de beaux bureaux au cœur de Paris.

    Inconvénients

    S'est emballé en s’agrandissant et est revenue aux bonnes vieilles habitudes de son fondateur (ex Andersen), très politique et frileux.

    En tant qu’actionnaire on dirait que RHI fait son marché. Ne présage pas vraiment de prestations haut de gamme.

    Conseils à la direction

    Ne faites pas juste ce que vous faisiez avant.


  4. Utile (5)

    « Protiviti : Un joueur de "niche" mourant »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Membre de l'équipe de management - Paris
    Employé actuel - Membre de l'équipe de management - Paris
    Ne recommande pas
    Désapprouve le PDG

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Entreprise mourante en France: plus de 40% de la force de travail a quitté l'entreprise volontairement en 2008. Le drainage continue en 2009 avec l'aide de la direction !

    Inconvénients

    Cette entreprise n'est pas connue en dehors des Etats-Unis et du secteur SOX.
    A l'exception des "Directeurs et au-dessus", la plupart des gens sont des "vérificateurs mécaniques" sans compréhension des affaires de leurs clients. Tester des SOX n'est PAS du consulting!

    Conseils à la direction

    1- SOX est morte en France depuis 2007, diversifier les activités mi-2007 était trop tard. Donc, repensez profondément le modèle d'entreprise.
    2- Sortez pour rencontrer les clients au lieu de rester assis confortablement à votre bureau !


  5. Utile (3)

    « Protiviti France »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Consultant principal - Paris
    Employé actuel - Consultant principal - Paris
    Recommande
    Approuve le PDG

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Protiviti s'occupe des mêmes clients que Deloitte, PWC, E&Y et KPMG.
    Protiviti fournit d'excellents outils (KnowledgeLeader et Protiviti University), qui sont particulièrement bien construits.
    La qualité de vos relations avec vos collègues et le managemen

    Inconvénients

    Lorsque vous ne travaillez pas aux Etats-Unis, dans mon cas en France, vous pouvez vous rendre compte que la maison-mère de Proviti aux Etats-Unis gagnerait à accorder plus d'importance à votre pays. Nous avons de nombreuses compétences techniques ici, notre niveau d'éducation est supérieur à celui des Etats-Unis, et nous devrions donc obtenir plus de soutien de la maison-mère.

    Conseils à la direction

    Le niveau de rémunération devrait être plus élevé pour ceux qui ont un fort potentiel.
    La politique de vente devrait être appliquée, et les incitations à vendre devraient être plus justes et plus élevées.


  6. « You learn a great deal »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Internal Audit Analyst - Ḩawallī (Koweït)
    Employé actuel - Internal Audit Analyst - Ḩawallī (Koweït)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Protiviti à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Great work experience. Lots of learning oppurtunities

    Inconvénients

    Had to work beyond office hours too during peak months


  7. « Great working experience »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Executive Assistant - Gurgaon, Haryana (Inde)
    Ancien employé - Executive Assistant - Gurgaon, Haryana (Inde)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Protiviti en Contrat Permanent (Pendant plus de 3 ans)

    Avantages

    Worklife balance, good salary, work from home option

    Inconvénients

    Not that I remember as of now.

  8. « Great company if you enjoy consulting »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - IAFA - Chicago, IL (États-Unis)
    Employé actuel - IAFA - Chicago, IL (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Protiviti à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    - Fun culture with plenty of opportunities for involvement (groups, activities, etc.)
    - Room for growth and defined career path
    - Annual performance-bases raises and bonuses
    - Good pay, benefits, and vacation
    - Workplace flexibility

    Inconvénients

    - New-hire training is a bit much and too overwhelming to really extract anything valuable. You're never really trained on the essential skills and knowledge required to do your job. It's all dependent on on-the-job training and your peers to coach you.
    - Inconsistency of overall experience based upon which solution (Internal Audit, Risk & Compliance, etc.) you work in. IAFA is all local clients whereas other solutions are very travel heavy. IAFA engagements can be hit or miss and are very SOX heavy. Other solutions are more consultative in nature.
    - The Chicago office is so focused on growth growth growth and getting new work and clients. However, IAFA is understaffed, leading to limited resources for all this work. This constantly leads to overtime, and an expectation for people to complete work on nights and weekends when needed (this depends on your level). Engagements never end on time, which creates a lot of overlap and extra time spent tying up loose end while still trying to focus on the next engagement you are staffed on.
    - Hiring focus - Too much emphasis on hiring college grads and not enough experienced hires. Hiring lots of college grads at times helps numbers in terms of staffing, but requires too much additional time spent coaching and developing.
    - Inconsistency of work styles among upper management. You don't have a single "boss", but instead different groups of leadership on a project-by-project basis. When constantly being led by different people, it makes it hard to develop skills when you're being coached in different and sometimes conflicting ways.

    Conseils à la direction

    Focus less on all the revenue growth, and more on cleaning up our current methods of doing work. Putting additional resources on large-scale engagements will help create a more balanced workload and less overtime/weekend work and less overlap between engagements. Hiring more experienced hires will be an important aspect here.


  9. Utile (1)

    « Executive Assistant / Executive Coordinator »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Executive Assistant
    Employé actuel - Executive Assistant
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Protiviti à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    Lots of diversity and inclusion programs, charitable contributions, a couple of fun outings or happy hours a year.
    Great people to work with

    Inconvénients

    Well the company culture appears great, it was my experience that I was undervalued, overworked and my skills were underutilized. Unfortunately, I was sold on the opportunity for growth, a variety of work, lots of exposure to different projects in my interview. The company was also described as lean, transparent, innovative, having a collaborative team environment, and a flat organizational chart. Having come from a very transparent quick moving company, I can say Protiviti has a good amount of red tape and leadership likes to hold on to the old way of doing things “because that’s the way it’s always been done”. While movement is being made with the EA structure, my time here was spent supporting 11 people including a C-Suite level executive, local office Managing Director, and a handful of other MDs and Directors in a variety of solutions. My support varied based on individual, but for several individuals it included full spectrum support (calendaring, inbox management, tracking business development, time & expenses, researching clients, meal reservations / events, room reservations, document review and execution etc..). This did lead to exposure in a lot of new areas, unfortunately, it was very difficult to balance value added tasks into my regular data entry and administrative tasks. Management was receptive of my concerns and aware I needed growth opportunities, but these conversations lead to no impact on making changes. Something to be aware of-- Executive Assistants and Executive Support Coordinators are also the lowest ranking employees in the office, which means they are required to work in the office M-F while the rest of the operations employees and consultants have flexibility to work from home. This leads to many of the office related tasks fall on their shoulders. ie: watching the reception desk during lunches, and around the holidays, helping clean the kitchen, stocking snacks, ordering lunches and cleaning up afterwards, unloading dishwashers etc.. We are also often looked to in the office for answers with ordering supplies, packages / mail, Wi-Fi connection problems, printing needs, and office maintenance issues. On the topic of growth, there is none provided to EAs and very little provided to operations. During my interview process the personality characteristics of being entrepreneurial and taking initiative to transform the role beyond traditional EA duties was highlighted by the recruiters and several of the interviewers. In retrospect this was not a good fit because the company was not in a position to take on someone with an entrepreneurial attitude because no growth opportunities are offered, and the company is very slow to adapt and change. Additionally, their tech that is used internally is archaic for a tech consulting firm, they’ve yet to integrate the cloud for file storage / sharing, and do not leverage Microsoft O365 well. The culture at the firm seems to be on the right path. The people who work here are very nice. The individuals are kind and professional.

    Conseils à la direction

    Growth opportunities for your operations team. Leverage the talent you already have.


  10. Utile (1)

    « Pros and Cons »

    StarStarStarStarStar
    Employé actuel - Consultant - Dubaï (Émirats arabes unis)
    Employé actuel - Consultant - Dubaï (Émirats arabes unis)

    Je travaille chez Protiviti à plein temps (Pendant plus de 3 ans)

    Avantages

    Good work culture and Exposure

    Inconvénients

    Low pay and too many designations


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