Avis sur Salesforce | Glassdoor.fr

Avis sur Salesforce

Mis à jour le 19 juil. 2019

Pour filtrer les avis, ou .

4888 avis trouvés

4.3
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
86%
Recommandent à un ami
97%
Approuvent le PDG
Salesforce CEO Marc Benioff and Keith Block
Marc Benioff and Keith Block
422 évaluations
  1. Avis en vedette

    "Best Place to Work !"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein

    Avantages

    Salaire attractif, wellness reimbursement, education reimbursement, participation, tickets restaurants, titre de transport, 7 days/year volunteering

    Inconvénients

    Une entreprise qui est très demanding

    Conseils à la direction

    Great work

    Salesforce2019-05-18
  2. Utile (3)

    "Limited Opportunities for Minorities"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Senior Manager à San Francisco, CA
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    N'approuve pas le PDG

    J'ai travaillé chez Salesforce à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    - Corporate messages to encourage inclusion and diversity - There is a Chief Equality Officer - Company supports programs to help kids in under-represented areas

    Inconvénients

    - Chief Equality Officer has a small team and is not empowered - The few minorities that are in senior positions either are individual contributors have small teams -- and small budgets - Vast majority of minorities are found in lower level roles -- even ones that have been in the company for 10+ years and are very qualified / talented

    Conseils à la direction

    Request and review employee data. The data is there and it does not lie: - Percent of minority employees in the company? - Percent of minority employees in leadership roles? - Percent of minority employees in lower level roles? - Senior managers that have let go the HIGHEST number of minorities employees? Senior managers that have hired the LOWEST number of minorities employees? (Are they the same?) The numbers...

    Dérouler
    Salesforce2019-07-19
  3. "Great solutions, amazing customers - company loosing its values in growth."

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Sales à Dublin, Dublin
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    - Solutions that bring true value to the customers - Amazing customers to work with. Super engaged and supportive towards each other and open to dialogue with prospects. - Great benefits and salary package. - Amazing people to work with. The peer support is like nowhere else I have worked so far.

    Inconvénients

    - People are pushed to their limits and beyond. People are leaving as the pressure is constant from top and medium management. My manager tries to keep this from us, but he can’t. - There is a lot of talk about focus on people and wellbeing, but it is all just talk until you make your numbers. AEs and first line managers work on holidays and when they are sick. - There used to be trust to people to do what they are hired...

    Dérouler

    Conseils à la direction

    - Stop behaving like the company would be in crisis, when we are growing and our customers and prospects clearly confirm is constantly that we have why they need and that we know how to serve them. - Focus in people. Listen to us. We are saying we are stressed and under pressure. Our management knows this and when they try to help us they are pushed back and not heard. - Don’t add more reviews if you think we have challenges...

    Dérouler
    Salesforce2019-07-19
  4. "Great Place to work"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Smts 

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Great work culture and perks

    Inconvénients

    Nothing I can tell you

    Salesforce2019-07-18
  5. "Best place to work for tech sales"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Business Development Manager à Toronto, ON
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Amazing culture, some of the best and brightest people I've ever worked with

    Inconvénients

    Opportunities for advancement outside of sales were limited

    Salesforce2019-07-18
  6. "Great company, good experience"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Small Business Account Executive à Chicago, IL
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    Great company and culture, awesome people

    Inconvénients

    Typical problems of a tech giant and growing company

    Salesforce2019-07-17
  7. "Sales Account Manager"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Sales 
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    Goods Benefits, and good solutions positions

    Inconvénients

    Low Manager capability and experience

    Salesforce2019-07-17
  8. "Amazing 👌"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Mortgage Loan Officer Centralized Sales à Lahore
    Recommande
    Point de vue négatif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis plus de 3 ans

    Avantages

    Because of its a marketing job

    Inconvénients

    To improve the sale of company products

    Conseils à la direction

    Upper management share their experiences with the lower management

    Salesforce2019-07-17
  9. "Great perks and salary, but not best place for a creative"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Content Strategist à San Francisco, CA
    Recommande
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Salesforce à temps plein moins d'un an

    Avantages

    Salary. Perks. Benefits (my doctor was looking at my benefits on his computer and he turned to me and said 'Well, you've got bomb benefits'). Smart coworkers.

    Inconvénients

    Hired to be creative, but sat in meetings all day. Creative content is soul-sucking.

    Salesforce2019-07-15
  10. "Amazing Company"

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Lead Solutions Engineer à Londres, Angleterre
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Salesforce à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    I have been with salesforce for 6 months and it has been a great experience. Structured onboarding process, excellent benefits and respect for work life balance. Everyone's is treated equally and fairly and opinions are respected and listened to.

    Inconvénients

    It's a very big company and its quite difficult to get to know everyone. There's a surge of information coming from all over the place so its important to time manage

    Salesforce2019-07-15
4888 avis trouvés