Colas- Bonne entreprise | Glassdoor.fr
  1. « Bonne entreprise »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Comptable fournisseurs à Châtellerault
    Recommande
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Colas à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    TR, CE, Mutuelle, colis fin d'année, 13ème mois, etc

    Inconvénients

    Rien à signaler, peut être le fait qu'il y ait des périodes de creux en facturation.

    Conseils à la direction

    Aucun.

    Colas2019-09-13
  1. Utile (1)

    « Project Engineer »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Colas à temps plein

    Avantages

    Good Benefits and good people

    Inconvénients

    Long hours and long days

    Conseils à la direction

    Good Management

    Colas2018-07-11
  2. « ISS - some of the right ideas, none of the bandwidth for execution »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Desktop Support Analyst à Denver, CO
    Ne recommande pas
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    J'ai travaillé chez Colas à temps plein plus d'un an

    Avantages

    - Theres some of the "Rockstar" IT culture - fun parties, no dress code, lots of food in the office - Low barrier to entry, perhaps a good start for getting into IT/software/tech in general - If the support desk still has the same manager as when I was there, She was absolutely fantastic, did a lot with a little. She was under-appreciated.

    Inconvénients

    - Classic "IT is a cost not an opportunity" attitude, which sucks if you work at ISS. Low resources for actually learning the job, high pressure on everyone there. - A big appetite for talking about innovation, not a big appetite for risking actual innovation. Was told "crazy start up stuff" (like Python, lol) wasn't relevant. - You have to make your own trajectory. Wasn't sure what to learn to advance in the company. They seemed to just accept that support desk was high turnover, and that they couldnt do anything about it. ew. - Weak worklife balance and vague expectations caused me to break down mentally. To what extent it was the job, my immaturity, my crazy brain, hard to say. But it was allowed to grow to a point where it was a problem.

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Invest in learning and growth! Sit down with upper mgmt and explain that you cant get the most out of tech without taking significant risks and making real investments. Teach iterative thinking and development, get their heads out of their .... erm.... get their heads out of the clouds and set expectations reasonably.

    Colas2019-08-06

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