Avis d'employés

  1. 4,0
    Employé actuel, plus de 5 ans

    Une bonne culture.

    6 juin 2018 - Directeur de succursale 
    Recommander
    Approbation du PDG
    Perspective commerciale

    Avantages

    Bon équilibre entre vie professionnelle et vie privée, bonne culture dans les magasins. Bon soutien de la part des équipes de soutien du magasin et du siège social. Possibilités de progresser relativement rapidement avec un bon soutien et une bonne formation.

    Inconvénients

    Le salaire pourrait être meilleur. Par le passé (il y a 3-4 ans), les assistants de service gagnaient une rémunération décente supérieure au salaire minimum (> 30p), mais aujourd'hui leur salaire est à peine supérieur au salaire minimum (17p). Nous avons été très déçus de perdre ces avantages qui nous avaient permis d'attirer des talents. Augmente l'amplitude des salaires pour atteindre ceux des responsables commerciaux. Manque de progression une fois que vous avez atteint le niveau de Responsable Commercial.

    Continuer à lire
    Traduit de l'anglais
    Afficher l'original
    Soyez le premier à trouver cet avis utile
  1. 4,0
    Employé actuel, plus d'un an

    Great job, low salary.

    28 nov. 2019 - Supervisor 
    Recommander
    Approbation du PDG
    Perspective commerciale

    Avantages

    Great atmosphere within stores. Never a dull moment. Good opportunity to progress and meet new people.

    Inconvénients

    Salary for low level management is quite poor compared to competitors. Bonus doesnt filter all the way down therefore lack of motivation to meet certain KPI's.

    Continuer à lire
    Soyez le premier à trouver cet avis utile
  2. 4,0
    Employé actuel, plus de 5 ans

    Great company to work for, progression can be sluggish

    2 mars 2021 - Assistant Manager 
    Recommander
    Approbation du PDG
    Perspective commerciale

    Avantages

    - Regular and useful communication between not only the higher ups, but stores in general. Great feeling of contribution and value. - Generally a lot of skills taught to you in the role that are highly sought after and applicable in all businesses. - A solid foundation means that the company is going to be around for a while, constantly opening new stores, giving more hours, and creating more jobs.

    Inconvénients

    - After you become entry management (Supervisor), progressions slows drastically. An apprenticeship based system muddies the water and saps time from the store, while feeling like a checkbox exercise and nothing more. (Has been internally changed and reviewed, but only time will tell of the efficacy of it). - As each store has its own separate challenge , depending on your work style there may be pressure points that are hard to overcome; some stores are very busy with footfall, some with delivery schedules, some tight with hours. - A big push towards smarter working is great, but it means whoever puts on the best song and dance gets noticed. Pressure to put up figures and sales you can boast about can encourage shady business practices, which are all too often swept under the rug.

    Continuer à lire
    Soyez le premier à trouver cet avis utile

Découvrez plus d'avis sur Screwfix.