Questions d'entretiens pour le poste de Software Engineer chez Bol.com | Glassdoor.fr

Questions d'entretiens pour le poste de Software Engineer chez Bol.com

Filtrer

Filtrer

Trier: PopulairesDateDifficulté

Entretien de Software Engineer

Candidat à l'entretien anonyme - Utrecht (Pays-Bas)
Offres d'embauche déclinées
Expérience positive
Entretien dificile

Candidature

J'ai postulé via un recruteur. Le processus a pris 2 semaines. J'ai passé une entrevue à Bol.com (Utrecht (Pays-Bas)) en octobre 2017.

Entretien

Een aantal prettige gesprekken gehad op afstand met een recruiter, een capability test moeten doen en vervolgens gesprekken met een Senior Software Engineer, een Software Engineer en diezelfde recruiter op kantoor gehad.

Questions d'entretien d'embauche

Autres avis d'entretien pour Bol.com

1. Utile (5)

Entretien de Software Engineer

Candidat à l'entretien anonyme - Utrecht (Pays-Bas)
    Offres d'embauche déclinées
    Expérience négative
    Difficulté moyenne

Candidature

J'ai postulé via un recruteur. Le processus a pris 4 semaines. J'ai passé une entrevue à Bol.com (Utrecht (Pays-Bas)) en janvier 2016.

Entretien

Ik werd benaderd door een recruiter van Bol. Met hem heb ik twee prettige telefoongesprekken gehad. Daarna had ik een gesprek met een manager en een technisch architect, wat ook prettig was. Er werd benadrukt dat dit een 'informeel' gesprek was en niet echt telde als eerste gesprek. Er zouden nog een technische test, tweede (eigenlijk dus eerste) gesprek, assessment en eventueel derde gesprek volgen.

Ik had aangegeven erg weinig tijd te hebben voor een uitgebreide uitwerking van de technische test, daarvan werd meerdere keren gezegd dat het allemaal geen probleem was. Tijdens het tweede gesprek bleek dat dit toch wel echt een probleem was, ze zeiden letterlijk 'normaal zien we mensen die een week lang dag en nacht doorwerken aan deze opdracht'. Ze gingen ook erg lang in op waarom ik voor Play had gekozen en niet een ander framework, wat me voor zo'n kleine applicatie niet zo relevant leek, maar ok. In de rest van het gesprek werden veel opmerkingen gemaakt van het soort 'ik vraag natuurlijk door naar dit onderwerp omdat ik iets specifieks wil horen.' Alsof het geen discussie van voor- en nadelen was, maar het enige dat telde was of ik uit mezelf ook hetzelfde vond als de senior developer.

Vervolgens belde de recruiter met een inschalingsvoorstel dat ver onder mijn huidige functie zat, terwijl ik had verwacht dat er nog een assessment en eventueel gesprek zouden zijn. Ik heb het voorstel afgewezen. Aan de procedure als geheel heb ik een vervelend gevoel overgehouden, hoewel het contact met de recruiter en de teamleiders met wie ik sprak heel goed was.

Questions d'entretien d'embauche

Réponse de Bol.com

19 janv. 2017 – Employer Branding Specialist

Allereerst hartelijk bedankt dat je de tijd hebt willen nemen om een review achter te laten. We vinden het erg vervelend dat je het proces als onprettig hebt ervaren. Dit is uiteraard nooit onze... Voir plus

Ne manquez pas la possibilité d'obtenir un emploi que vous adoreriez