Questions d'entretien pour Responsable De Services

Un responsable de services est en mesure de travailler dans différents secteurs et services. Même si vous êtes spécialisé dans un secteur vertical particulier, il est également possible de transférer vos compétences vers un nouveau segment. Attendez-vous à être interrogé sur la manière dont vous gérez les personnes, les projets et la planification.

306question(s) d'entretien pour Responsable De Services partagée(s) par les candidats

Questions d'entretien d'embauche fréquentes pour un responsable de services (H/F) et comment y répondre

Voici trois des questions d’entretien d’embauche les plus fréquentes pour un responsable de services (H/F) et comment y répondre :

Question 1 : Quelle est votre approche pour la résolution de problèmes ?

Comment répondre : Un aspect important du rôle d’un responsable de services est d’éviter au maximum les perturbations pour les clients et l’entreprise. Commencez par expliquer comment vous identifiez et gérez les problèmes éventuels, puis donnez un aperçu de votre approche des problèmes une fois que vous les avez identifiés. Prenez l’exemple d’un problème spécifique auquel vous avez été confronté dans le passé et détaillez les méthodes que vous avez utilisées pour le résoudre. En conclusion, expliquez les leçons que vous avez tirées de cette expérience.

Question 2 : Comment parvenez-vous à respecter les accords sur les niveaux de service (SLA) ?

Comment répondre : Cette question vous permet de mettre en avant vos compétences en gestion de projets. Mentionnez les techniques spécifiques auxquelles vous recourez pour respecter les délais, les feuilles de temps et les budgets. Si possible, proposez des exemples spécifiques. Si un intervieweur vous pose des questions sur le non-respect des SLA, mettez en avant votre gestion des attentes des clients tout en collaborant avec votre équipe pour vous remettre sur la bonne voie.

Question 3 : Pourquoi voulez-vous travailler dans cette entreprise ?

Comment répondre : En tant que responsable de services, vous faites le lien entre les clients et l’entreprise. Montrez que vous maîtrisez les services proposés par l’entreprise. Donnez un exemple d’un produit ou d’un service de l’entreprise que vous appréciez particulièrement et montrez votre enthousiasme à contribuer à la satisfaction des clients.

Principales questions d'entretien

Trier: Pertinence|Populaires|Date
R.R. Donnelley
On a demandé à un Creative Services Project Manager - In-Store Marketing...17 août 2017

Are you still interested in the job?

3 réponses

Yes!

Yes

I am still keen on pursuing this opportunity. I would like to have an opportunity to discuss and wow. Moins

The Emirates Group

The role play case was the following and needs some degree of diplomacy.Please be very careful here as slip could be construed as bad stakeholder management. Please refer below to the role play case. You have been appointed project manager of a project that has gone over budget and is also going over schedule soon. Your task is not to make tall promises as the organization that has appointed you clearly doesn't want you to promises more resources. The client is very unhappy and you need to meet and convince him with a plan

2 réponses

My responsibility was to set up framework to manage and control project schedule, monitoring progress, ensuring project is within the decided budget and timeframe, calculating best estimate numbers for the project and account and report it to senior leadership, tracking variance in projected and month end financials, managing margins for the project, preparing numerous reports, business documentation, etc. Moins

Be careful as the VP is judging you by your performance. You don't have to act. You just have to be your normal self. Moins

If you could choose one aspect of business that you enjoyed the most, what would it be?

1 réponses

Personally, I love brainstorming and problem solving with other financial minded individuals. I am not one to be stressed out by multilayer company dilemma; I get excited, and thrive under pressure. Moins

Olapic

Tell me about yourself?

1 réponses

How would you cope with the pace of the company?

Langoor Digital

About past experience, how will i contribute to this company

1 réponses

Gave examples and spoke about my ambitions

ISN Garage Assist

Why do you want to work for ISN Garage Assist?

1 réponses

I am looking to progress my career and work as part of a family run business.

FiberLight

How do you feel about customer interaction?:

1 réponses

I am very comfortable with direct customer interaction.

London Borough of Hackney

Please tell us about a time when you contributed to the improvement of a service or function

1 réponses

I went on about my various achievements in my previous roles where I had brought in additional one off and repetitive income, improved processes by implementing automated excel spreadsheets using macros and also mentioned a bit about me training non-finance managers Moins

TransPerfect

What would your boss say are your weaknesses?

1 réponses

The in-person interviewer grossly misinterpreted my answer and proceeded to grill me about my 'weakness' (I said I struggle not taking criticism personally which he took as 'you take criticism personally and you're an emotional woman'), outlining all the reasons I wasn't a good fit for the job because of this one answer. Moins

Trafigura

1. Tell Me about the Company ? 2. Accounts Related Questions - Accounting Standards (AS - 7 and AS-9) 3. Market - Crude Oil Price ? 4. Many Questions picked from resume itself

1 réponses

1. Answers available stright from Companies Website 2. Specific to question 3. I gave a range ( Which was close enough to correct answer) Moins

1 - 10 sur 306 questions d'entretien d'embauche

Consultez les questions posées en entretiens pour des emplois similaires

Glassdoor propose 306 questions et rapports d'entretien pour le poste de Responsable de services. Préparez votre entretien. Découvrez la boîte. Décrochez le job.