Avis sur Eastman | Glassdoor.fr

Avis sur Eastman

Mis à jour le sept. 19, 2019

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1521 avis trouvés

3.6
ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
67%
Recommandent à un ami
69%
Approuvent le PDG
Eastman CEO Mark J. Costa
Mark J. Costa
687 évaluations
  1. « Working hard with nice and competent people »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Customer Service Representative à Zaventem
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Travail stimulant et exigent, axé sur les résultats. Horaires flexibles, rapport de confiance entre employeurs et employés. Haute concentration sur la sécurité et bien être de travailleurs. Les résultats sont reconnus et payés.

    Inconvénients

    Processus de décision parfois lent, vu la taille de l'entreprise. Forte dépendance des directives américaines, malgré les résultats obtenus en Europe.

    Conseils à la direction

    Continuez sur cette voie de relation de confiance et gratification du travail fourni, on ne vous quittera pas facilement et à coeur léger!

    Eastman2018-04-13
  2. « Stable company »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme à Kuantan
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Very stable company Very good size A lot to learn Great team members

    Inconvénients

    Sometime can be slow at make decision Not much decision can be done at site level

    Conseils à la direction

    Need to put much value on experience

    Eastman2019-09-18
  3. « Very good company »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Systems Analyst à Hyderâbâd
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Work life balance, wfh facility, people and good hikes compared to market.

    Inconvénients

    Lower management, slow growth in terms of responsibilities.

    Eastman2019-09-15
  4. « Technology »

    ÉtoileÉtoileÉtoileÉtoileÉtoile
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme à Kingsport, TN
    Recommande
    Point de vue positif
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Commitment to innovation is unmistakable

    Inconvénients

    None that I can think of

    Conseils à la direction

    Despite short term business pressures please remain committed to the innovation strategy

    Eastman2019-09-13
  5. « Admit Business Operating Model Was a Failure »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Market Development Manager à Kingsport, TN
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 8 ans

    Avantages

    I’ve never worked with a finer group of individuals, both early and late in their career. Despite the layoffs and other flaws that are described below, camaraderie is still strong within the lower levels.

    Inconvénients

    Since implementing Business Operating Model last year, our company has become less efficient and morale has plummeted across the board. Why is that? 1) Roles and responsibilities changed, which resulted in more bureaucracy and more decisions made at the upper levels. 2) Titles changed, and now a person’s title no longer accurately describes what he/she does day to day. 3) Meetings, meetings, meetings. The new... standardized business routines were supposed to reduce the number of meetings on our calendars, but instead it had the opposite effect. 4) Outsourcing and layoffs. Each year, dozens of jobs are being outsourced to India. Layoffs are becoming an annual event. This is all occurring at the lower levels of the company, which is just lovely. 5) Management layers increased. The average non-manager employee has at least two VPs, 1-2 directors, and 1-2 managers between them and the CEO. For example, an analyst may report to a supervisor, who reports to a manager, who reports to a director, who reports to a senior director, who reports to a VP/GM, who reports to an EVP, who reports to the CEO. The excess layers of management only add to the problem. 6) Process, process, process. We have become so process focused that the simplest of tasks are overly burdensome. Our innovation portfolio management (stage-gate) is a prime example. 7) Salary grades for certain positions were lowered, effectively demoting the position. Imagine you worked years to earn a promotion, and one day the company decides to lower the responsibilities and allow entry level employees into the same job. I could go on and on...

    Dérouler

    Conseils à la direction

    Stop touting Business Operating Model as a success. Seriously, look around. Never before has there been broader consensus at all levels of the company (other than the EVPs) that this reorg was a disaster. VPs and directors openly criticize BOM, calling it “bomb,” or (sarcastically) “the bomb,” or quipping, “our company is bombed.” Brad, it’s not too late to shut it down. Yes, shut it down. Admit that it didn’t... produce the results it was intended to and go back to the drawing board. Get a new set of eyes (preferably not outside consultants) to re-evaluate things. Interview stakeholders at all levels. Get buy-in, not just compliance. You might be pleasantly surprised by how open and willing your workforce is to adopting changes if they feel like they’re part of the solution.

    Dérouler
    Eastman2019-09-19
  6. « Decent »

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    Employé actuel - Co-Op 

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus d'un an

    Avantages

    Pay was good, work was decent

    Inconvénients

    Location wasn't ideal, to many cities by Kingsport

    Eastman2019-09-18
  7. « It has been a good experience, except that the company strategy is really not beneficial to us working in Singapore. »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Employé actuel - Employé anonyme 
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Pas d'avis sur le PDG

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 5 ans

    Avantages

    Bonus is good and culture is healthy.

    Inconvénients

    Performance bonus is getting lesser due to not meeting the company target.

    Eastman2019-09-03
  8. « Veteran employee »

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    Employé actuel - Maintenance Mechanic 

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis plus de 10 ans

    Avantages

    Great place to work with above average pay

    Inconvénients

    Insurance and benefits could be stronger

    Eastman2019-08-26
  9. « No Comment »

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    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Équipe dirigeante
    Ancien employé - Customer Service Representative 
    Recommande
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Eastman à temps plein plus de 3 ans

    Avantages

    I loved it no further comment

    Inconvénients

    No Comment no further comment

    Eastman2019-08-26
  10. « Great place to work! »

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    Employé actuel - Customer Service Representative à Kingsport, TN
    Recommande
    Point de vue positif

    Je travaille chez Eastman à temps plein depuis moins d'un an

    Avantages

    They really take care of their employees.

    Inconvénients

    Long hours, high demand always under pressure

    Conseils à la direction

    keep up the good work

    Eastman2019-08-22
1521 avis trouvés
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