Avis sur Informa | Glassdoor.fr

Avis sur Informa

Dernière mise à jour : 22 avril 2019
489 avis

Filtrer

Filtrer


3,2
StarStarStarStarStar
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
Recom­mandent
Approuvent le PDG
Informa Group CEO Stephen A. Carter
Stephen A. Carter
156 Évaluations

Avis des employés

Trier: PopulairesÉvaluationDate

  1. « Stimulant intellectuellement, environnement ouvert »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Analyste
    Employé actuel - Analyste
    Recommande
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur le PDG

    Je travaille chez Informa à plein temps (Plus de 3 ans)

    (Traduit de l'anglais)

    Avantages

    Exposition à beaucoup de personnes intelligentes dans une industrie/environnement en mouvement constant et intellectuellement stimulant, voyages réguliers (mais pas excessifs), bon équilibre d'autonomie et culture positive/ouvert. Bonnes opportunités pour

    Inconvénients

    Manque d'outils formels et soutien à la recherche qui libéreraient du temps pour le développement d'affaires et ajouterait de la rigueur aux produits/procédé. Pas toujours clair sur la stratégie à long terme, en partie à cause des décisions prises à un niveau du groupe de marginaux


  2. « Project manager »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Employé anonyme
    Ancien employé - Employé anonyme
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    J'ai travaillé chez Informa à temps plein

    Avantages

    Well paid as good for a company in france

    Inconvénients

    Nil nothing much though , a bit of pressure but fun

    Conseils à la direction

    Nil

  3. « Great company- work life balance »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Talent Acquisition Partner - New York, NY (États-Unis)
    Employé actuel - Talent Acquisition Partner - New York, NY (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue positif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Informa à plein temps (Moins d'un an)

    Avantages

    Work life balance is great- very flexible and understanding of personal matters. Love how many different divisions/verticals there are - so much to learn about the company and great to work for such a growing organization. Just acquired UBM, the largest acquisition to date and the company has acquired many smaller companies over the years.

    As a new employee, I get 15 days vacation, 2 personal days and 10 sick days. 9 company holidays off (New Years Day, MLK, Presidents Day, Memorial Day, 4oJ, Labor Day, Thanksgiving, Day after Thanksgiving, Christmas Day and day after Christmas.)

    Inconvénients

    Benefits aren't the BEST- but not the worst. For the "best" plan it is a little costly compared to past companies I worked for, but the other plans if you don't go to the doctor that often or don't have any major surgeries planned are fairly priced.


  4. « Great people but short sighted management »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Director of Content - New York, NY (États-Unis)
    Ancien employé - Director of Content - New York, NY (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur le PDG

    J'ai travaillé chez Informa à temps plein (Plus de 3 ans)

    Avantages

    I worked at Informa for two years after joining them via a company acquisition (4 years total including two at the previous parent company). I was an editor and content director for one of their B2B magazines.

    The pros:
    - Great people: Everyone at Informa is friendly and professional.
    - Work balance is good: Working from home was encouraged which allowed people to balance out their schedules.
    - Benefits were good: A reasonable amount of time off and sick time were given. Matching 401K was added, and healthcare was covered 50% by the company.
    - The social culture was outstanding: Employees were allowed to organize events and clubs to foster a festive social environment.
    - A good place to work as launching off point: If you are looking to connect with people in a specific industry and launch your career, Informa's reach can help connect with the right people and take that next step into growing your career.

    Inconvénients

    The cons:
    - Salary increases were minimal to nothing: Company did not keep employees happy with adequate compensation.
    - Understaffed across all departments: Company saved money by firing people and not rehiring anyone. Employees that were left behind are handling twice their workload. Talks of filling vacant positions or adding staff to meet work demand were non-existent.
    - Company size is too large to feel valued: The Informa company is massive, and if you like me were acquired via an acquisition, you felt lost in the sea that is Informa. The feeling that they would sell off your vertical was a realistic concern.
    - No interest to invest in the future: The company is very concerned about "today" and not "tomorrow." Any ideas to invest in future programs or new ideas are tabled to efforts that can bring revenue immediately. Also, no patience to develop ideas that need time to grow before they can offer any return.

    Conseils à la direction

    Stop being so short-sighted on revenue growth and listen to your employees. They can help grow a company, but you need to invest in them and their ideas. Hire adequate staff to support your business efforts and provided competitive salaries to ensure they want to stay and push the company forward.


  5. « A »

    StarStarStarStarStar
    Employé actuel - Employé anonyme
    Employé actuel - Employé anonyme

    Je travaille chez Informa à plein temps

    Avantages

    Very friendly and good colleagues

    Inconvénients

    People leave the company frequently


  6. « Good company »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Sales Executive - Boston, MA (États-Unis)
    Employé actuel - Sales Executive - Boston, MA (États-Unis)
    Recommande
    Point de vue négatif
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Informa à plein temps (Plus de 3 ans)

    Avantages

    Flexibility in schedule and work locations

    Inconvénients

    Pay could be higher. Minimum salary increases, if any in some years.


  7. « Director of various functions »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Director - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Director - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Recommande
    Point de vue neutre
    Approuve le PDG

    Je travaille chez Informa à plein temps (Plus de 5 ans)

    Avantages

    growing, opportunity, technology, travel, career.

    Inconvénients

    information to staff slow and unclear on occasion

    Conseils à la direction

    start leading

  8. « Professional but Stifling »

    StarStarStarStarStar
    Employé actuel - Product Manager
    Employé actuel - Product Manager
    Ne recommande pas

    Je travaille chez Informa à plein temps (Plus d'un an)

    Avantages

    Clear over reaching vision, customer centric, excellent products, professional, smart workforce

    Inconvénients

    Mgt. doesn't consult or listen to internal experts/mid mgt. Constructive feedback is ignored or shut down, stifling innovation. If you just like taking orders or are far up in the chain of command you may thrive. In the middle? will depend on your dept. Mrkting dept structured poorly and dysfunctional. PM not far behind. Data infrastructure is in the dark ages. None of the advantages of large co. with all of the disadvantages.

    Conseils à la direction

    You hire smart people. Listen to them. Don't shut them out of the conversation.


  9. « Reporter/journalisy »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Ancien employé - Reporter - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Ancien employé - Reporter - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue neutre
    Aucune opinion sur le PDG

    J'ai travaillé chez Informa à temps plein (Plus d'un an)

    Avantages

    Nice people and environment, flexible working hours

    Inconvénients

    No carrier path, no bonus, no incentive, no pay rise, low salaries

    Conseils à la direction

    create incentives to retain people


  10. « Too many Changes »

    StarStarStarStarStar
    • Équilibre travail/vie privée
    • Culture et valeurs
    • Opportunités de carrière
    • Rémunération et avantages
    • Dirigeants
    Employé actuel - Account Manager - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Employé actuel - Account Manager - Londres, Angleterre (Royaume-Uni)
    Ne recommande pas
    Point de vue négatif
    Aucune opinion sur le PDG

    Je travaille chez Informa à plein temps (Plus de 3 ans)

    Avantages

    People mostly only stay for a couple of years until they get fed up `

    Inconvénients

    Management don't care and never act on employees suggestions

    Conseils à la direction

    Listen to your people and heed their advice