Avis sur LinkedIn | Glassdoor.fr

Avis sur LinkedIn

Mis à jour le 14 sept. 2019

4.3
Tendances des évaluationsTendances des évaluations
LinkedIn CEO Jeff Weiner
Jeff Weiner
2 053 évaluations
  1. « Très bonne expérience »

Employé actuel - Enterprise Account Executive à Paris

Je travaille chez LinkedIn à temps plein depuis moins d'un an

Avantages

Esprit start up Bonne qualité work/life balance

Inconvénients

Pas de voiture de fonction

LinkedIn2019-07-01

« Génial ! »

Employé actuel - Customer Success Manager à Paris

Je travaille chez LinkedIn à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

-Une vraie culture d'entreprise, valorisante pour les employés -Des valeurs qui sont vraiment mises en place -Des avantages (remboursement de massages, sport, ...) -Des jobs vraiment intéressants

Inconvénients

-Assez difficile d'évoluer au sein du bureau parisien mais ailleurs oui !

Continuez comme ça ! Faites attention à garder cette culture bienveillante

LinkedIn2019-02-25
  3. « Conseil en export »

Ancien employé - Conseiller à Paris

J'ai travaillé chez LinkedIn à temps plein

Avantages

Très fort réseau professionnel pour le monde entier.

Inconvénients

Pas d'inconvénients que je puisse citer

Tout va bien

LinkedIn2017-10-28
  4. « Très bien »

J'ai travaillé chez LinkedIn à

Avantages

Bonne ambiance de travail, une équipe soudée, une grande diversité de mission

Inconvénients

Horaires parfois difficile à gérer, peu de temps de pause

LinkedIn2016-02-08
  5. « Très bonne culture d'entreprise »

Je travaille chez LinkedIn à

Avantages

Bonnes conditions, bonne ambiance, entreprise dynamique et énorme potentiel de croissance

Inconvénients

Middle management, rythme soutenu, work/life balance

LinkedIn2015-03-20
  6. « Bonne entreprise »

Employé actuel - Attaché commercial à Paris

Je travaille chez LinkedIn à temps plein depuis plus d'un an

Avantages

Leader sur le marché Centré sur les Employés / Clients Croissance rapide International Cultures & Valeurs

Inconvénients

Équilibre Vie Privée/Vie Professionnelle Parfois trop de Cultures et Valeurs...

LinkedIn2014-02-08

« Une opportunité de carrière unique qui a eu un impact considérable sur ma carrière et ma vie pour le meilleur »

Responsable Relations à Paris

Je travaille chez LinkedIn à

Avantages

Société innovante et produits révolutionnaires Incroyables leaders Enthousiasme d'être entouré par des personnes extrêmement talentueuses (bien au-dessus de la moyenne de mes anciens employeurs) Croissance rapide de l'environnement et grandes opportunités

Inconvénients

Un environnement qui se développe rapidement peut être éprouvant pour certains. L'équilibre entre vie professionnelle et vie privée peut être compromis si vous n'avez pas suffisamment de discipline

LinkedIn2012-05-21
  8. « Great place to work »

Je travaille chez LinkedIn à temps plein

Avantages

good salary , great culture

Inconvénients

can be quite long to get a promotion

LinkedIn2019-08-05

« Mismanagement, Bullying and Law breaking »

J'ai travaillé chez LinkedIn à temps plein

Avantages

* Very Instagram-mable company experience (beautiful offices and extensive PR) * Great perks (from free food and free gym to equity plan) * Flexibility (remote work etc.) * Travel opportunities * If you work in Sales (only): Great trainings. rewards & recognition

Inconvénients

* Doctor-backed disability seen as "gross misconduct" leading to summary dismissal. * Raising concerns to management causes encouragement to resign, threat to be fired, and sudden consideration of a Performance Improvement Plan. * Bad managers blindly supported by HR (via collective HR bullying). * Lawbreaking: Falsification of documents; False statements etc. * Unprofessional/toxic HR/managers: Absent... objective setting; Late probation period confirmation (6 months delay); Late bonus payment (1 year delay); 6 months wait for HR to start investigation of complaint (backed by evidence); HR request for reimbursement of salaries from employee on sick leave. * Outside US: Severe under-staffing (3-4 x) known to management. Hence high stress, alarming turnover (100% team reshuffling in a year), bad work-life balance and burnout. Backfill delays. No proper transitions. * Below-market salaries * Meeting culture (yet ghosting). Much bureaucracy (yet lack of structure and poor knowledge management). * Favouritism: Rewards (promotion, training, opportunities) not based on performance but rather on gender and personal preferences. * Sales teams plagued with big egos. Non-Sales people treated as under-class. * For non Sales teams: Very limited access to training (even when trainings are mandatory). Self-learning. No time for "InDays".

Dérouler

* Abide by the law. * Punish poor performers and wrongdoers, even when the latter are top managers and/or HR. Managers and HR are not exempt from rules nor from the law. * Provide non-Sales teams with the same access to rewards and attention as Sales people. Non-Sales people are valuable, too. * Reward high performance achieved in an ethical fashion. * Do what you preach. Apply the well advertised LinkedIn... "culture and values" pillars. If not, stop marketing these pillars and stop pioneering "compassionate leadership" internally/externally.

Dérouler
    LinkedIn2019-02-19

« Great Company »

Employé actuel - Customer Success Manager à Paris

Je travaille chez LinkedIn à temps plein depuis plus de 3 ans

Avantages

Amazing work environment Brilliant colleagues Superb culture Great benefits Very inspiring leadership and excellent internal commnuication Great brand Very nice offices

Inconvénients

Internal systems need to be improved to make our work easier. Due to an important turn over, some skills leave the company without them being properly transferred to others so after few years, people start reinventing the wheel. This leads to an important waste of time, energy and money. Career opportunities in local offices (outside of our Dublin headquarter) are very limited.

LinkedIn2017-12-27