J'ai postulé via un établissement d'enseignement supérieur ou universitaire. Le processus a pris 2 semaines. J'ai passé un entretien chez Capgemini Engineering (Woluwe-Saint-Pierre, Bruxelles) en janv. 2016
Entretien
Eerst een groepscase. De case is vrij basic maar je krijgt wel maar een uurtje voorbereidingstijd. Na de voorbereiding volgt een presentatie voor 3 Altran consultants ( managers + senior consultants)
Twee interviews met consultants. Geen cases wel over cv en motivatie. Deze gesprekken door elk 45 min
Indien volgende rond: twee interviews. Een met HR manager en een met director. Na deze twee gesprekken krijg je contractaanbieding.
Opm: Je krijgt slechts 10 dagen om te beslissen of je al dan niet tekent.
Questions d'entretien [1]
Question 1
Waarom Altran?
Waarom consulting?
Wat drijft u?
Voorbeelden van werken in groep
J'ai postulé via un recruteur. Le processus a pris 1 semaine. J'ai passé un entretien chez Capgemini Engineering (Milan)
Entretien
The interview with a Capgemini engineer was impressively efficient and engaging. The interviewer's expertise and insightful questions highlighted the company's commitment to excellence. I am enthusiastic about the prospect of contributing my skills to Capgemini Engineering and its innovative projects.
Questions d'entretien [1]
Question 1
They asked technical questions about Software Engineering
J'ai postulé via la recommandation d'un employé. Le processus a pris 2 mois. J'ai passé un entretien chez Capgemini Engineering (Padoue) en oct. 2022
Entretien
Vaghi sull’esito. Il colloquio sembrava essere andato bene, però non si capisce bene quale sia il feedback. La recruiter ha confermato l’esito positivo, però non è ancora chiaro. (Da precisare che sono un laureando e forse non hanno fretta)
J'ai postulé en ligne. Le processus a pris 2 semaines. J'ai passé un entretien chez Capgemini Engineering (Eindhoven) en avr. 2022
Entretien
Net van school af (HBO). 1e gesprek met recruiter vooral voorbereidend op het vervolg gesprek en persoonlijk, 2e gesprek niet al te technische diepgang, maar dat wordt ook niet verwacht als je bijna 0 ervaring hebt in het bedrijfsleven. Na een paar dagen gelijk een aanbod gekregen. (Tegen mij zeiden ze dat er niks te onderhandelen viel met salaris of andere voorwaarden.) Ik nam het aan omdat het mij wel een goede eerste baan leek.